tisdag, januari 23, 2007

Snö!

Ja igår så fick vi äntligen lite snö! 1-2 cm blev det på marken efter en hel dags småsnöande. Barnen var givetvis överlyckliga och fick hyfsat snabbt på sig overallerna när vi skulle hem från dagis och sen var de ute o lekte i snön en bra stund när vi kom hem.

I Halmstad i lördags var det också snö. Nästan en dm slask-snö. Jag tog bussen från tåget till Gessles spa-hotell på Tylösand och åt på restaurangen där. När jag kom ut så hajade jag till: I princip all snö var borta! Så tog jag bussen vidare till mitt hotell. Helt tyst o lugnt o skönt med en bok på hotellrummet. Härligt.

I söndags kryllade ett gäng meandi-säljare dit på kickoffen. Trevligt. Förståss roligt att se de nya kläderna :-) Jättefina, givetvis!

Jag fick lift hem med en ny säljare från Lund. Trevligt. Men sicket skitväder att köra i! Regn o blåst o mörker hela vägen.

Skönt då med lite lugn o fin snö nu :-)
Idag är det minusgrader och riktigt vintrigt! Härligt att det blev lite vinter iallafall tillslut :-)

Inga kommentarer: