onsdag, januari 10, 2007

Sammanfattning

OK, en snabb sammanfattning av de senaste dagarna.

Fredag: Namnsdagskalas för Hanna hos Farmor o Farfar. Gick bra. Hanna fick prinsessskor och vi fick alla en massa mat. Men jag var helt slut när vi skulle hem. När sedan Hanna började pinskrika i bilen på väg hem så försökte jag att bara stänga av mig. Det fungerade ganska bra. När vi väl var hemma och jag fått sitta i soffan en stund, så kändes det mycket bättre.

Lördag: Fika hos Mormor o Morfar. det första jag gjorde när jag kom dit var att ensam ta min gamla halvtimmespromenad. Min o Tessys korta runda. Det var skönt, men det kändes lite sorgligt att Tessy inte kunde vara med. Sen fikade vi och åt kvällsmat där med. Jag var inte alls lika slut när vi skulle hem därifrån.

Söndag: Ganska slö förmiddag och sen åkte vi på bio på eftermiddagen hela familjen. Lilla Spöket Laban. Theas första biobesök. Jag trodde det skulle vara trevligt att vara med familjen på något kul. det är så ofta som jag stannar hemma själv för att ta det lugnt eller för att få gjort något där hemma. Denna gången ville jag vara med jag också. Speciellt när Elin kommenterade "Ska du också med, Mamma?!" Men tyvärr lät jag mig bli för irriterad av dem innan vi kom in på bion. Kändes lite trist, för det var ju inte meningen att jag skulle vara med som tjatmamma... Ganska tråkig film också.... Anders sa att han såg att några av de andra vuxna som var med hade böcker med sig som de satt o läste! Lite överdrivet tycker jag nog.... Ingen promenad blev det. (Nej sträckan från bilen på Mårtenstorget till Filmstaden räknas inte till promenad)

Måndag: Barnen tillbaks på Lilla Dagiset. Det tyckte de var roligt. Även om det var spännande att vara på Stora Dagiset några dagar, så är det alltid skönt att komma "hem" igen. Ganska mycket sirap i mitt system. Kanske för att jag hoppade över promenaden dagen innan? Jag tvingade ut mig på promenad iallafall, och det kändes bra.

Tisdag: Mycket bättre dag för mig. Jag fick gjort en del saker som "hängt över mig" Bokade också biljetter till Disney on Ice på Scandinavium på söndag. Vi ska fira Farbror Stefans födelsedag i Göteborg på lördag och stanna över till söndag, så vi behövde något kul att göra när vi var där. 7 Disneyprinsessor som dansar på isen kan ju inte vara fel när man har 3 prinsessälskande flickor i familjen. Thea har t o m disneyprinsessor på sina blöjor :-)
Men, när jag hämtade barnen var Thea ovanligt gnällig, och inte blev det bättre heller. Tillslut gick jag omkring o bar på henne som när hon var bebis. Precis när hon skulle till att äta kvällsmat så kräktes hon istället :-( Som tur var så kom inget på det dukade bordet iallafall, utan bara på Thea o golvet. Hon fick pyamas o nappar istället och gick o lade sig kvart i 6. Sedan sov hon ända till i morse. Inget mer kräk.

Onsdag: För säkerhets skull fick alla barnen vara hemma med sin pappa idag. Jag stängde in mig på kontoret och jobbade på riktigt effektivt.
Inga sjukdomstecken på någon i familjen än. Peppar-peppar...
För säkerhets skull svalde jag 5 pepparkorn igårkväll. Det ska ju hjälpa har jag hört...
Får kanske ta en dos ikväll med för säkerhets säkerhets skull.
Man kan aldrig vara för säker när det gäller magsjuka.
Därför får barnen vara hemma med Pappa imorgon också.

Detta blev långt... Nu är det hög tid för mig att ta ur tumlaren och gå och lägga mig.

Inga kommentarer: