torsdag, januari 04, 2007

Lite om igår och om Thea

Igår var en ganska bra dag.
En kille var här o installerade pelletsbrännare i vår gamla oljepanna, så nu värmer vi vårt hus lite mer miljövänligt :-)
Jag fick jobbat ganska ordentligt. Det har jag haft svårt för den senaste tiden.
Jag kom ut på min promenad för andra dagen i rad.
Thea o jag byggde lego och träjärnväg en stund innan kvällsmaten. Trevligt att kunna ge henne uppmärksamhet utan att det beror på att hon gjort något hyss...
Men att sitta still och lyssna på ett helt avsnitt ur Pippi-boken till gonattsaga var lite för mycket begärt av henne, trots att hon gillar Pippi... Hon fick ligga i sin säng med en Max-bok större delen av sagan.

I morse vaknade hon och var ledsen, för hon ville inte gå upp. Efter en stund kom hon iallfall upp och fick sin lilla skål med kuddar (havrefras). Innan hon började äta så ville hon bara smaka en av Hannas kuddar. När hon inte fick det för mig, så rasade världen helt samman och hon grät högljutt. Ganska snart ville hon ändå ha sina kuddar, så hon satt där och grät och åt kuddar medan jag tog fram kläderna. Sen sa hon plötsligt "Så, nu jag glad", slutade gråta och torkade tårarna. Så typiskt Thea :-)

Inga kommentarer: