tisdag, januari 16, 2007

Göteborg mm

Det blev inget mer av den där magsjukan som tur var :-)

Så i lördags hämtade vi Farmor o Farfar på vägen och körde upp till Göteborg och Farbror Stefan.

Stefan har skrivit några nummer till Mölndalsrevyn, så alla utom barnen o deras Farmor o Farfar var och såg den på lördagkvällen. Trevligt. På söndagen tog Stefan med Farmor o Farfar på revyn medan A o jag tog med våra barn på Disney on Ice, trots stormen. Det gick bra. De är väldigt duktiga på isen :-) De stora barnen tittade andäktigt, men Thea var mer intresserad av godiset, så när det var slut så blev hon lite besvärlig. Hon hade inte fått sova middag så länge som hon ville heller, så lite trött var hon också. I pausen köpte vi popcorn och mer godis, så klarade hon en stor del av andra akten hyfsat också. Men, lite störig var hon nog... Vi satt nästan längst bak/upp, så hon störde nog inte så många mer än mig.

Vi valde att köpa en stor låda med popcorn + läsk för 40 kr i Scandinaviums egen kiosk. Vi tyckte nämligen att en "lingonhink" med disneymotiv och nästan lika mycket popcorn men utan läsk inte riktigt var värd 90:- Vi hade också kunnat få en liten rosa disneypapplåda med ca 1/4 så många popcorn utan läsk för våra 40:-, men det kändes inte speciellt lockande... Tyckte vi vuxna alltså, barnen var av en lite annorlunda åsikt, men det är ju som tur är föräldrarna som bestämmer i vår familj.

Så är det visst inte i alla familjer kunde man se.... Ofattbart hur mycket av de svindyra souvenirerna som de fick sålt! Det är väl många barn som är där med farmor eller mrbror eller någn annan mer lättlurad person än mamma o pappa.... Men även mammor o pappor sågs köpa souvenirer faktiskt.

Våra barn tyckte förståss att vi var sååå tråkiga som inte köpte någonting till dem. Popcorn, läsk o godisbilar räknas tydligen inte. Inte heller biljetterna till hela showen. Men de gnällde faktiskt inte så värst mycket över det trots allt. De försökte ett par ggr med "Kaaan vi inte köpa en sån?" Men de fattade tydligen ganska snabbt att det inte var någon idé.

När det var dax att köra hemåt igen så var vinden på väg att lugna ner sig lite.

Idag har vi äntligen klätt av granen och A klippte ner den och stoppade den i en stor tunna och tog ut den. Skönt att bli av med den. Nu ska bara de sista julsakerna packas ner och så ska en del barr dammsugas upp och sen är vi äntligen över julen i detta huset med.

Nu ikväll så har jag ringt runt till 11 personer för att boka in meandi-träffar till början av vårsässongen, men det var svårt att få tag i folk. En träff lyckades jag boka in! Jag hade 4 bokade sedan innan och hade väl tänkt mig typ 30 träffar under sässongen. Det krävs några fler telefonsamtal alltså... Men jag får fortsätta imorgon och sen löser det sig ju efterhand med.

Bloggläsare som är intresserade av att vara värdinnor får givetvis gärna höra av sig :-)

Ja, skulle någon vara intresserad av att vara värd, så är han givetvis också väldigt välkommen att höra av sig! Jag har aldrig haft någon klädförsäljningsträff hos någon karl förut så det skulle vara intressant. Jag har kollegor som haft rena pappa-träffar och de säger att det gått väldigt bra :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter kul med Disney on ice! Jag har en kompis som oxå var där i söndags mitt i stormen.
Tycker det låter jättesmart att hoppa över "Disney-svindyr-hinken" men det är jobbigt att vara ståndaktig när barnen så gärna vill;-)
Hoppas din torsdag blir bra!

Ulrika sa...

:-) Tack detsamma, Mie!