torsdag, januari 04, 2007

Om bra o dåliga dagar

Idag har också varit en av de bra dagarna.

Jag har klarat av att göra mitt jobb och jag kom iväg på min promenad idag också, trots regn o blåst.

Jag vet ju innerst inne att vädret inte spelar så stor roll. Det känns alltid bättre av att komma ut, speciellt om man har rätt kläder på sig. Och som ni säkert förstår så menar jag inte att kläderna tvunget ska vara rätt enligt vad modet säger. De får gärna vara fina, för det gör att man trivs bättre med dem, men framförallt ska de ju vara praktiska. När jag gick ut idag så hade jag på mig
Jeans (Svarta, Levis)
Tröja (Begie, KappAhl)
Fleecejacka (Svart, Helly Hansen)
Regnbyxor (Svarta, Didriksson)
Skidjacka (Röd o vit, North Bend)
Vinterkängor (Svarta, Attitude)
Stickad mössa (Mörkbrun, meandi)
Skinnhandskar (Svarta, ingen aning)

Det är ungefär vad jag brukar ha när jag går ut, iallafall vad jag har haft de senaste månaderna eller så. Jag kände att det inte var helt nödvändigt med fleecejackan, det blev lite för varmt när jag gick. Men det tar emot att ta av den när jag ska gå ut, när jag går och är småfrusen inomhus...

Ja, regnbyxorna har jag även när det är soligt. De fungerar som smutsskydd och så blir det lite lagom mycket varmare om benen när det känns lite för kallt med bara jeans och för överdrivet med skidbyxor.

Lite underligt är det att det är januari, men ändå 8 grader varmt och skidbyxor känns överdrivet.... Jag hade gärna sett ett minus framför åttan och att allt regn som kommit den senaste tiden varit snö, men det är ju som det är med det. Man får vara glad för det väder man har, för det bjuds inte på någt annat.

Kändes bra att gå. I tisdags var en sämre dag. Då kändes det som jag rörde mig i sirap hela dagen. Det gör det dåliga dagar. Superjobbigt bara att flytta armen t ex. Då var det inte så kul att gå min runda. Skitjobbigt faktiskt. Men jag är ändå glad att jag bet ihop och tog mig runt. Jag tror att det var en stor faktor i att det blev en så bra dag igår.

Nu mot kvällen är det lite sirap i systemet igen :-( Inte så som en dålig dag, men ändå så det märks. Jag försöker ta det lugnt och inte tänka på alla måsten. Kanske tänkte jag lite för mycket att jag skulle passa på att göra saker nu när jag hade en bra dag.
Kanske blev det lite för mycket.
Jag är nog inte riktigt som förr.
Har läst en del bloggar om utbrändhet o sånt, och det känns som om jag kanske är på väg ditåt. Trots att jag egentligen aldrig varit sådär energisk som de flesta som bränner ut sig är innan de kommer dit.
Jag antar att det är så att trots att jag inte bränner av så mycket energi som de där riktigt energiska typerna, så är det ändå för mycket.
Jag har ändå gjort slut på mitt energiförråd.
Det var väl inte lika stort som de energiska typernas.
Jag har inte heller legat på golvet i timmar med blodiga diaréer som en del berättar om.
Jag är nog inte helt utbränd, utan hoppas på att lyckas vända på det hela innan jag kommer så långt.
Inte så lätt alltid.
Ibland är jag inte säker på att det är så farligt heller.
Kanske jag bara inbillar mig.
Jag är väl bara lat helt enkelt
Så tänker jag ibland.
Särskillt när jag har en bra dag.

3 kommentarer:

Ina sa...

Så där är jag också! Tänker att jag "bara är lat" när jag har bra dagar. Var hemma två veckor före jullovet - tror att jag stoppade 1,5 cm från "väggen". Sov inte, darrade, grät för minsta lilla... Orsaker till stress kan jag plocka fram mängder av, men ändå smyger sig tanken fram "Du är bara lat!" Jag tror du gör klokt i som tänker, som funderar och som försöker göra något åt "de dåliga dagarna". Man behöver inte komma så långt som de som ligger i en hög och inte kan resa sig. Man har "rätt" att bromsa innan, man ska självklart bromsa innan! Lycka till!!

Ulrika sa...

Tack Ina!
Dina ord betyder mycket. De gör att det känns mindre ensamt.

Anonym sa...

Oj tjena..Här ser du en som är på väg med expressfart in i väggen...

Fröken Duktig..med extrem prestationsångest..

Varför blir det så??

Är det så fult att vara lat??
Nej mer lättja och mindre "fröken duktig"
Världen går inte under för att du har en tvätt i maskinen som legat i nån dag eller att dammråtterna syns i dagsljus..

jag håller på att köra de orden som ett mantra...Snart kanske jag tror på dem oxå...


Nu ska jag läsa vidare :)


/Cian/Vildings bravader