onsdag, november 07, 2007

Världen är full av goda människor!

Eller, iallafall "min" Pågatågstation :-)

Jag cyklade till tåget idag. Hade god tid på mig för cyklingen, så jag fick vänta en stund när jag kom fram. Då satte jag mig i väntkuren och spelade QuadraPop på min röda telefon. Det är rätt kul faktiskt, och man skärmar av omvärlden när man spelat en stund. Plötsligt kom tåget, så jag flög upp och ombord. Just när tåget började gå så inser jag att jag lämnat mina stora, varma, goa, mjuka Goretexhandskar på bänken i väntkuren :-(

Inget att göra åt det just då, mer än att gräma sig lite. Det gjorde jag lite då och då under dagen. När jag kom tillbaks med tåget igen, så tänkte jag att jag måste ju ändå gå över till den andra perrongen igen o kolla om de ligger kvar. Döm om min förvåning när de verkligen låg kvar precis där jag lämnat dem!

Det finns hopp för mänskligheten!

Inga kommentarer: