onsdag, november 21, 2007

Inget speciellt

Egentligen har jag inget speciellt att skriva, men jag tyckte att det var dax ändå att skriva lite...

Har ni sett min coola lista över var folk som kommer hit kommer ifrån? Här till vänster? Kul att se att det är folk lite varstans ifrån som hittar hit :-)

Själv snodde jag den där grejen på Mies blogg Absolut Guldkant som jag gärna läser. Eller, ja, snodde gjorde jag ju inte. Hon har ju sin kvar och den är helt gratis att bara klicka på och hämta hem till sin egen blogg :-)

För övrigt hade vi en kompisfamilj här på middag i lördags. De har också tre flickor. Ett par tvillingar som är 10 mån yngre än våra tvillingar och en enling som är ett halvår äldre än vår enling. Parmiddagar blir inte riktigt samma sak när det är 4 vuxna och 6 barn kan jag säga..... Men trevligt var det förståss :-) Och det märks också att det ändå blir lugnare och lättare med åren liksom. Snart kan vi kanske t o m sätta barnen i köket så vi vuxna får lite lugn o ro och prata ;-) Eller.... kanske blir det vi vuxna som får sitta där förresten, vi är ju inte lika många...
Nåja, som vanligt så tänkte jag att vi borde träffas oftare. Vi går bra ihop alla 8 tycker jag.
En lustig detalj är att deras tvillingflickor är lika olika i tempo och sätt som våra. Så har det varit hela tiden och det blir faktiskt mer o mer tydligt tycker jag. Elin och Hilda är varken stilla eller tysta en minut i sträck och Hanna och Oliva sitter lugnt och tittar på och lyssnar. hihi. (Jaja, jag överdrev väl liite då...)
Faktiskt var det så att när de skulle hem, och mamman i familjen skulle säga till Hilda för ungefär 17:e gången att gå ut i hallen o ta på jackan, så visade det sig att det var Elin, och inte Hilda som virvlade förbi. Ljushåriga är de båda två och virvlar på samma sätt :-)

Idag tog jag cykel + tåg till jobbet. Det blir inte så ofta som jag skulle önska. Det var över en vecka sedan sist. Fast å andra sidan tänkte jag göra det imorgon också. Jag fick lite extra inspiration för det idag, för jag klarade att cykla upp för hela backen på hemvägen :-D Det har jag nog inte gjort sedan före barnen! Det är alltså en riktigt rejält brant o lång backe, så det kändes ordentligt i benen och kändes riktigt skönt att jag klarade det :-)

Hihi, och så trodde jag att jag inte hade något att skriva om! Som det kan gå :-)

Inga kommentarer: