lördag, februari 23, 2008

Sen sist

Ja, det har förståss hänt mycket sedan det var jul. Jag tänker inte berätta om allt det där inte. Det blir bara jobbigt...

Nyår, Kickoff med me&i, Hanna o Elin har fyllt 7 och skidresa med jobb till Sälen är de stora sakerna som jag kommer på just nu.

Sälenresan måste jag ägna några ord:
Det var torsdag till söndag i förra veckan. 16 pers från Lundakontoret och Stockholmskontoret i två stuglägenheter i Tandådalen. Det var den absolut bästa helgen jag kan komma ihåg att jag varit med om, faktiskt! Sånna härliga kollegor!

Första kvällen var ju alla hjärtans dag. Vi hade fest i den ena av stuglägenheterna (eller vad det nu kan heta) 20 i ett på natten knackade det på dörren. Det var ett blomsterbud! Hon hade en ros till mig :-D Från Anders givetvis. Jag som tyckte han var lite småjobbig som tvunget ville ha adressen dit där vi bodde. Det tyckte jag inte sen kan jag säga! Alla var otroligt avundsjuka på att de antingen inte fått någon ros eller inte skickat någon ros. Visst är han väl för go!
Underligast i detta är väl att blomsterbudet kom så sent. Hon sa att hon inte hunnit förrän nu. Märkligt.

Det hela kan väl sammanfattas med tre ordentliga fester med dans in på småtimmarna, skidåkning och hundslädeåkning på dagarna och som soundtrack till hela resan gick Sahara Hotnights "Visit to Vienna" då och då varierad med "Cheek to cheek" av samma band. :-D Skitbra musik!
Fast... jag tror att det kan varit därför störningsjouren tillkallades av våra grannar andra natten... En fest är väl en sak, men när samma låt går på repeat i princip hela tiden, då blir det rätt jobbigt att höra på, om man inte är med på festen ;-)

Nästan alla mina kollegor är yngre än jag, men denna resan kände jag mig ändå yngst. 19 år kände jag mig! Annars hade jag aldrig pallat med allt det festandet...

För övrigt rullar allt på som vanligt här hemma. Jag trivs fortfarande väldigt bra på jobbet och jag har inte precis rasat ner i någon större depp-period på länge. Skönt!

Nu ska jag nog ta tag i prylplockandet här hemma igen...

Inga kommentarer: