tisdag, juni 05, 2007

Tappad kalastand

Igår tappade Hanna sin tredje tand. Hennes vänstra kalastand i nederkäken.

Kalaständerna är de som sitter mellan framtänderna och hörntänderna. Vi visste inte vad de heter, så barnen hittade på ett namn till dem. :-) Fint va?

Hanna tjänade till och med 5:- när hon tappade tanden. Hon lät nämligen Maggan på dagis dra ut den och Maggan ger alltid en femma för att få lov att dra ut en lös tand sa hon. Det är inte så ofta hon får lov att göra det, trots att hon brukar erbjuda sig. Barnen vill oftast göra det själva.

På kvällen lade Hanna sin tand i ett glas vatten, så den blev en guldpeng... Egentligen är jag emot att lura barnen sådär, men detta har vi ändå kört på med... Jag tror att de förstår att det är jag som byter ut den. Jag har köpt tre fina askar som jag lägger tänderna i. Ja, den tredje är ju tom ett tag till, men jag köpte till alla på en gång så de skulle få likadana.

Inga kommentarer: