fredag, juni 29, 2007

För en vecka sedan

Då var det midsommarafton.

Vi hade kört ner till Stugan med husvagnen dagen innan. Anders hade hunnit klippa det mesta av gräset innan det började regna.
Sedan sov vi vuxna ganska halvkass i husvagnen på natten. Det låter nämligen ganska mycket i en husvagn när det ösregnar...

Barnen däremot bryr sig inte om sådana petitesser. Har de väl somnat så ska det mycket till för att de ska vakna. Sist det åskade här hemma så var åskan riktigt nära och huset nästan skakade av knallarna. När den var som närmst så var det så mycket elektricitet i luften så brandvarnarna pep till när det blixtrade. Strax därefter kom dundret. Hanna vaknade faktiskt av brandvarnarna och hörde åskknallen. Anders gick in och pratade med henne, så somnade hon om igen. Men ingen av de andra vaknade. Det är ju bra att de sover gott på nätterna. Jaja, det där var ju ett stickspår som inte alls handlade om midsommar ja...

Det fortsatte ju att ösregna fram till lunch ungefär och när gästerna kom vid halvfyratiden, så hade jag dukat fika inne i stugan, men vi tvekade lite på om vi skulle flytta ut, för det började se rätt bra ut. Solen skymtade fram vid några tillfällen. Fast vi stannade inne ändå. Det var ändå lite kyligt och jag hade ju dukat redan.

Efter fikat så var det mest blå himmel och riktigt varmt o skönt i solen. Vi gick ner till stranden och alla barnen och en pappa (inte A) badade mer eller mindre. Jag tror inte att Theas baddräkt blev blöt ens, men kul hade hon där hon sprang omkring med Klara i strandkanten.
Midsommarmaten åt vi ute. Vuxna på verandan och barnen nere vid det runda bordet.

Midsommardagen var också strålande fin. Jag fixade ihop en liten sommarbuffé på resterna till lunch medan resten av folket som var kvar var nere på stranden. Det var så skönt att gå där själv och pyssla. Precis vad jag behövde. Kändes bra också när de andra kom upp och var hungriga och uppskattade maten som jag ordnat. Sånt får mig att må bra.

På eftermiddagen kom mamma o pappa ner en stund.

Nästa dag, söndag, kom barnens farmor och farfar och hälsade på oss.

På måndagen packade vi ihop och åkte hem. Det var en skön liten semester i Stugan det hela.

Om någon släkting läser det här och saknar en brasse-stol i Stugan, så kan jag berätta att Anders och Thea tillsammans lyckades bocka till den rejält, så den kommer aldrig att bli sig lik igen... tyvärr... Men, jag har inhandlat två nya brasse-stolar på ICA Maxi. De ligger i husvagnen och bara väntar på att vi ska åka ner till Stugan med dem. Kanske blir det i nästa vecka...

Resten av veckan har jag ägnat åt tvätt (Det behövs ju alltid...), shopping (En härlig typ av terapi :), massage (Det också :), simning (Blandat med en hel del sittning i minsta bassängen med Thea ZzZz) mm mm som jag inte orkar skriva om nu.

Inga kommentarer: