torsdag, april 19, 2007

Gåtornas palats av Dan Brown

Detta är en bok som jag faktiskt inte kan rekommendera.

Den kändes som en dålig actionfilm.
Dessutom var ledtrådarna för lätta och karaktärerna för korkade.
För många osannolika sammanträffanden.
En del av handlingen flyttades plötsligt från Sevilla till Tirana och tillbaks igen! Sicken miss! Eller var det jag som missförstod något?

Tja, vad ska man säga. Det var förståss hans debutroman, så han var väl inte helt varm i kläderna antar jag. Både DaVincikoden och I cirkelns mitt var bättre efter vad jag kommer ihåg.

Men trots allt detta så läste jag ut den idag efter att ha börjat igår. Spännande var den ju, även om jag retade mig på ovanstående + en hel del andra detaljer, som jag inte vill skriva om, ifall det nu är så att någon av er tänkte läsa boken iallafall.

Inga kommentarer: