måndag, juli 09, 2007

Stugan o tänder o sånt

Nu har minsann sommaren kommit tillbaka :-)

Det regnade rejält när vi kom ner till Stugan i torsdags. Det var riktigt blött där. När vi skulle köra in med husvagnen på tomten, så gick det hål på gräset och hjulen bara snurrade.

Jag kan meddela att foppatofflor inte är att rekommendera som fotbeklädnad när man springer runt i vattenpölar i ösregn och försöker få fart på ett slirande husvagnsekipage...

Anders byggde en ny väg av betongplattor (Ibland får man faktiskt användning av bra-att-ha-saker som betongplattor som inte blivit någon uteplats) så sen kom vi in på tomten.

Vi hade det ganska mysigt i Stugan trots regnet. Det slutade ungefär kl 3 på eftermiddagen i fredags. Då hade jag just dragit på mig regnställ och stövlar för att gå en lång promenad. Ganska snart knöt jag jackan runt midjan, men byxorna lät jag vara på.

Mitt regnställ ser ut att vara ett sånt som andas, men det verkar inte som det är det. Efter 1½ timmes promenad var mina jeans genomsvettiga!

I torsdags kväll tappade Elin sin övre vänstra framtand. Hon lade den i ett glas med vatten och så ställde vi det i ett skåp i husvagnen. Tyvärr visade det sig på morgonen att tandfén inte kan hitta tänder som finns i skåp (eller så glömde den usla mamman bort tanden när barnen äntligen somnat...) Nästa kväll fick glaset stå lite mer synligt, så då hittade tandfén den :-)

Lördag kväll tappade Hanna sin högra nedre kalastand. Den fastnade i en klubba, och hon höll på att äta upp den. Fast när hon inte kunde bita sönder den, så förstod hon att det var tanden, och inte en bit av klubban! Hon ställde sitt glas på spiselkransen i Stugan, och det hade tandfén inga problem att hitta.

Och så i morse vaknade Hanna redan strax efter 7 och visade att hon tappat sin vänstra övre framtand hon med. När hon vaknade så hade hon den i kinden! Den var ganska nära att åka ner i magen den med alltså. Hon har haft den med sig överallt hela dagen och lagt den på olika bra ställen, ända tills hon inte hittade den. Helt borta. Mindre katastrof såklart. Men så kom hon med den briljanta idén: "Tandfén kanske hittar den, så kanske får vi leta efter en guldpeng imorgon istället"
Hihi, ja, vem vet. Hon har iallafall haft mycket jobb den sista tiden....

Inga kommentarer: